Z dzisiejszego artykułu dowiemy się jak przekreślić tekst w różnych edytorach tekstowych takich jak Word, czy Excel. Zarówno w programie Excel jak i Word znajdziemy taką opcję, chociaż znajduje się ona w zupełnie innym miejscu. Poznamy również skrót klawiszowy, który może ułatwić nam zadanie.
Przekreślenie tekstu w Word
Napisanie przekreślonego tekstu w MS Word jest bardzo proste. Możemy tego dokonać przynajmniej na dwa sposoby.
Metoda 1
Po tym jak napiszemy tekst musimy go zaznaczyć, a następnie wybrać ikonę przekreślenia, która znajduje się w miejscu zaprezentowanym na grafikach poniżej.
Metoda 2
Po tym jak zaznaczysz tekst wciśnij CTRL + D aby otworzyć specjalne menu dostosowywania czcionki. Następnie zaznacz „przekreślenie” tak, jak pokazuje to grafika poniżej.
Przekreślenie w Excel
Podobnie jak w programie Word również w programie Excel możemy wstawić przekreślony tekst. Jest to jednak nieco bardziej kłopotliwe.
Aby przekreślić tekst w programie Excel musimy najpierw zaznaczyć komórkę, w której tekst chcemy przekreślić.
Następnie klikamy w mały prostokąt znajdujący się w prawym dolnym rogu w sekcji wyboru czcionki.
Po tym pojawi się menu wyboru formatowania. W nim wybierz opcję „przekreślenie” podobnie jak to miało miejsce w przypadku programu Word.
Podsumowanie
Pomimo, że oba powyższe programy są do siebie bardzo podobne, to jednak czasem zmiana pewnej rzeczy w jednym z nich, może być w miejscu bardzo różnym od tego, gdzie taka sama opcja znajduje się w drugim programie. Mam nadzieję, że teraz już wiesz, jak przekreślić tekst w programie Word i Excel. Może znajdziesz też czas, aby dowiedzieć się tego, jak szyfrować i kompresować pliki?